Grădinița „Izvoraş”
Grădiniţa de copii „Izvoraş”
Instituţia preşcolară ,,Izvoraş,, din s. Maşcăuţi a fost dată în exploatare în anul 1991 pentru 190 de locuri.
Instituţia preşcolară” IZVORAŞUL” din Maşcăuţi este o unitate de educaţie pentru copii cu vîrsta de 3-7 ani, instituţie, care în colaborare cu familia asigură dezvoltarea capacităţilor creative prin valorificarea potenţialului psihofiziologic şi intelectual al copiilor, pregătirea multilaterală pentru viaţă în vederea integrării în activitatea şcolară a acestora.
Educaţia şi instruirea se efectuează în limba maternă.
Activitatea instituţiei preşcolare este organizată în baza Legii învăţămîntului Republicii Moldova, Legii privind drepturile copilului, Hotărîrile Guvernului Republicii Moldova,concepţia dezvoltării învăţămîntului preşcolar, instrucţiunile şi dispoziţiile Ministerului Educaţiei, Ministerului Sănătăţii şi protecţiei sociale, deciziile organelor administraţiei publice locale.
În procesul educativ – instructiv instituţia preşcolară are următoarele competenţe:
- protecţia vieţii şi fortificarea sănătăţii copilului, formarea deprinderilor igienice
- educarea sentimentelor, deprinderilor şi reprezentărilor elementare morale baza cărora o vor constitui dragostea de patrie, popor, onoarea şi dreptatea, tendinţa spre bine, frumos, intoleranţa pentru faptele ce contravin normelor morale.
- Educarea stimei faţă de cei vîrstnici, formarea deprinderilor de comportare civilizată a calităţlor volitive deprinderilor de lucru în echipă a spiritului de independenţă, organizare şi disciplină;
- Dezvoltarea facultăţilor mintale ale copiilor, formarea procedeelor elementare de percepe, memorare şi gîndire.
Regimul de activitate al instituţiei este stabilit de 10,5 ore.
Destinația principală este cea de învățământ preșcolar. Instituţia este una preşcolară care se ocupă de instruirea şi educarea tinerei generaţii din localitatea Maşcăuţi, raionul Criuleni.
Instituţia oferă servicii educaţionale (instruirea / educarea elevilor cuprunşi între vîrsta de 3-6 ani), oferă oportunitatea pentru elevi de a se dezvolta multilateral. Prioritară rămîne grija pentru dezvoltarea fizică normală, sănătatea care constituie fundamentele pentru întreg procesul de învăţare şi reprezintă pietre de temelie pentru o viaţă activă şi un stil de viaţă sănătos a copiilor noştri. Şi numai avînd copii sănătoşi şi dezvoltaţi fizic cu un intelect înalt vom putea creşte adevărate personalităţi.
Pentru fiecare vîrstă de instituţionalizare a copiilor în instituţia preşcolară, grădiniţa dispune de întregul material curricular (planuri de învăţământ şi programe preşcolare, manuale, ghiduri de aplicare, culegeri de probleme, îndrumătoare).
Personalul preşcolar este calificat în proporţie de 95%.
Relaţiile interpersonale (educator – copil, conducere-subalterni, educatori-părinţi, educatori- educatori etc.) existente favorizează crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ.
Există o bună delimitare a responsabilităţilor didactice între educatori, precum şi o bună coordonare a acestora.
Se convoacă întâlniri semestriale cu Comitetul părinţilor, suplimentate de consultaţii individuale cu părinţii.
Dezvoltarea relaţiei educator – copil – părinţi se realizează şi prin intermediul serbărilor desăşurate în grădiniţă.
Instituţia dispune de spaţiu suficient, pentru educarea copiilor şi desfăşurarea diferitor măsuri culturale, sărbători .






